Podwójny sukces Uniwersytetu SWPS w konkursie Genius Universitatis 2022
Z wielką dumą i radością informujemy, że Uniwersytet SWPS po raz kolejny został doceniony przez jury konkursu Genius Universitatis. W tegorocznej edycji nagrodzone zostały dwa przedsięwzięcia: cykl webinarów i podcastów Strefy Kultur – Projekt Azja oraz aplikacja webowa z generatorem logo uczelni służąca studentom, absolwentom, pracownikom i współpracownikom Uniwersytetu SWPS do komunikowania nowej identyfikacji wizualnej m.in. w social mediach, stopkach mailowych i na wizytówkach. Oba projekty zajęły 1. miejsca we właściwych kategoriach.
Otwarci, odważni, odpowiedzialni i… kreatywni!
Działania contentmarketingowe Uniwersytetu SWPS od lat stanowią markę rozpoznawalną w środowisku eksperckim, akademickim, a także wśród studentów i kandydatów na studia. W tegorocznej edycji konkursu Genius Universitatis w kategorii content marketing jury zdecydowało się przyznać 1. miejsce cyklowi kulturoznawczemu Projekt Azja. Nasza aplikacja z generatorem logo Uniwersytetu SWPS na bazie imienia i nazwiska również uhonorowana została 1. miejscem w kategorii związanej z promocją.
Rozumiemy rolę Azji we współczesnej geopolityce
Pierwsze z nagrodzonych przedsięwzięć Uniwersytetu SWPS to Projekt Azja – cykl webinarów i podcastów Strefy Kultur, skierowany do osób zafascynowanych Azją w kontekście kulturowym, społecznym lub politycznym, potencjalnie zainteresowanych podjęciem studiów w tej tematyce lub mogących takie studia rekomendować. Podczas audycji zaproszeni goście objaśniają najważniejsze zjawiska kulturalne oraz procesy społeczno-polityczne zachodzące obecnie w Chinach, na Półwyspie Koreańskim i w Japonii.
Projekt Azja wystartował w sierpniu 2020 r. Nie tylko pomógł pogłębić wiedzę kulturoznawczą pasjonatom tematu, lecz także okazał się marketingowym strzałem w dziesiątkę. Pozwolił bowiem wesprzeć promocję studiów azjatyckich, jednego z flagowych kierunków naszej uczelni w obszarze filologii i kulturoznawstwa. Dzięki niemu udowodniliśmy, że posiadamy wysokie kompetencje edukacyjne oraz specjalistyczną wiedzę o Azji. Przekonaliśmy rzesze młodych pasjonatów historii i kultury regionu, że dzięki studiom na naszej uczelni mogą połączyć swoją pasję z zawodem.
Poznaj Projekt Azja:
Projekt Azja realizujemy wspólnie z dr. hab. Marcinem Jacobym, prof. Uniwersytetu SWPS, który odpowiada za merytorykę i jest gospodarzem spotkań. Cykl ten jest przykładem wzorcowej współpracy naszych naukowców z marketingiem. Odpowiedni dobór tematów i zapraszanych gości przez prof. Jacobiego gwarantuje najwyższy poziom merytoryczny przekazywanych treści. Z kolei jego rosnąca popularność pozwala nam sądzić, że są one przedstawiane w interesujący i angażujący dla odbiorcy sposób.
Siłą Projektu Azja są moi goście – badacze i eksperci najwyższej próby z bardzo różnych dziedzin: od informatyki po politologię, od literaturoznawstwa po historię. Razem staramy się w przystępny sposób przekazywać wiedzę naukową i objaśniać współczesną Azję we wszelkich możliwych aspektach.
Stwórz swoje niepowtarzalne logo
Aplikacja webowa z generatorem imiennego logo w języku polskim i angielskim to jeden ze sposobów promocji nowego Systemu Identyfikacji Wizualnej uczelni, któy został zaprojektowany przez Mateusza Antczaka, absolwenta grafiki na Uniwersytecie SWPS, a obecnie pracownika Katedry Grafiki we wrocławskiej filii Uniwersytetu SWPS.
Jego bazą jest znak graficzny Uniwersytetu SWPS. Każde wygenerowane w aplikacji logo jest wyjątkowe i niepowtarzalne, ponieważ system operuje na planie koła podzielonego na wycinki, które odpowiadają literom polskiego alfabetu. Kolejne litery składające się na nazwę jednostki wypełniają kolorem odpowiednie pola.
Sprawdź, jak działa generator logo
Sam symbol graficzny, który przyjęła nasza uczelnia, w przemyślany sposób odzwierciedla tożsamość społeczności Uniwersytetu SWPS – jest różnorodny (jak tematy, które podejmujemy), otwarty (jak nasza postawa wobec ludzi i nauki), zmienny (jak rzeczywistość, którą badamy), modułowy (jak nasza organizacja), transparentny (jak nasza kultura organizacyjna). Kształt koła natomiast nawiązuje do naszych wartości (tzw. 3 x O: Otwartość, Odwaga i Odpowiedzialność).
Uruchomieniu aplikacji towarzyszyła szeroko zakrojona kampania mailowa skierowana do pracowników, studentów oraz absolwentów Uniwersytetu SWPS z zachętą do generowania własnych, niepowtarzalnych znaków. Wkrótce nasze logotypy wiralem obiegły media społecznościowe. W momencie wysłania zgłoszenia do konkursu Genius Universitatis znak został wygenerowany przez blisko 1300 polsko- i anglojęzycznych członków i członkiń uniwersyteckiej społeczności.
Nad aplikacją pracował Dział Marketingu we współpracy z dr. Krzysztofem Moszczyńskim z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS.
Żyjemy w dobie personalizacji. To rosnący trend w niemal każdej branży. Każdy dziś chce i może dostosowywać nabywane produkty czy usługi do swoich potrzeb. Wdrażając nowe logo, postanowiliśmy odpowiedzieć i na tę potrzebę naszych studentów, pracowników oraz innych członków społeczności zbudowanej wokół Uniwersytetu.
Daliśmy każdemu możliwość stworzenia własnego niepowtarzalnego logo. Czyż to nie lepszy „gadżet” niż kolejny długopis, kubek lub miś?
„Genius Universitatis” znaczy „duch uczelni”
To już 10., jubileuszowa edycja konkursu Genius Universitatis organizowanego przez magazyn edukacyjny „Perspektywy” oraz portal branżowy Marketing przy Kawie.
Genius Universitatis, czyli duch uczelni, jego aura, przejawiać ma się według jurorów w takich kryteriach ocen, jak: nowatorstwo przekazu reklamowego i jego spójność z misją wyższej szkoły, czytelność i przyjazny charakter dobranych narzędzi komunikacji, estetyka i jakość wykonania materiałów promocyjnych.
W tegorocznym konkursie zwycięzców wyłoniło jury w składzie: prof. nadzw. dr hab. Artur Krajewski, Bartosz Dembiński, Katarzyna Dragović, Bartek Klimaszewski, prof. Jolanta Nestorowicz, Adam Nowacki, Ewa Opach, Mikołaj Stefański, Jacek Szlak, Maciej Twardowski, Paweł Wielkopolan. Zwycięzcy odebrali nagrody 22 kwietnia podczas Gali Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2022.
Uniwersytet SWPS na przestrzeni lat był wielokrotnie doceniany przez jury tego prestiżowego konkursu. Nasze kreatywne kampanie rekrutacyjne nagradzane były m.in. w edycjach z 2016, 2018. 2019 i 2020 r. Uznanie zdobyły organizowane przez nas webinary, a także kampanie promocyjne uczelni w social mediach i mediach tradycyjnych. Uniwersytet SWPS jest również laureatem nagrody specjalnej przyznanej za konsekwencję w działaniach contentmarketingowych.