Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narządzie do wyszukiwania.

Szukaj w konkretnych kategoriach - oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

„Jak, czego i po co uczyć o dezinformacji?” – po drugim webinarze CEDMO dla nauczycieli

Screenshot z portalu YouTube
float_intro: images/ZDJECIA/aktualnosci/dezinformacja_drugi_webinar.jpg

Dobry nauczyciel potrafi reagować na szerzenie dezinformacji. Chcesz się tego nauczyć? Obejrzyj webinar CEDMO z 30 marca 2023 r., zawierający ciekawą dyskusję Tomasza Wołodźko z ekspertami, m.in. psychologiem dr. Jakubem Kusiem. Współtwórczynią serii webinarów jest dr hab. Karina Stasiuk-Krajewska, prof. Uniwersytetu SWPS, koordynatorka CEDMO w Polsce.

Jak reagować na dezinformację?

Podczas drugiego webinaru z cyklu „Jak, czego i po co uczyć o dezinformacji?” zastanawialiśmy się, jak reagować na przekazy dezinformacyjne i narracje spiskowe w naszym otoczeniu. Wiele osób świadomie lub niezamierzenie wprowadza nas w błąd – podczas spotkań rodzinnych, w taksówce, klasie czy pokoju nauczycielskim. Jako pedagog często nie możesz takich sytuacji ignorować: gdy uczeń rozpowszechnia przy tobie nieprawdziwe informacje, musisz zareagować. Jak to zrobić skutecznie, merytorycznie i bez agresywnej wymiany zdań?

Dwa skuteczne sposoby reakcji

W walce z dezinformacją mogą pomóc:

  1. proste internetowe narzędzia – webinar przybliży ci stosowane przez profesjonalnych fact-checkerów narzędzia, dzięki którym łatwo sprawdzisz źródło informacji, autora i czas wykonania zdjęcia oraz udowodnisz, że doszło do dezinformacji;
  2. kompetencje komunikacyjne – z webinaru dowiesz się, jak interpretować wypowiedzi i zachowanie rozmówcy, zobaczysz też na przykładach, w jaki sposób zwalczać dezinformację zgodnie z rekomendacjami specjalistów od komunikacji i psychologów.

Poznaj zalecenia ekspertów

Podczas webinaru wypowiedzieli się znakomici goście:

  • Anna Mierzyńska – analityczka informacji, autorka książki „Efekt niszczący: jak dezinformacja wpływa na nasze życie”,
  • Adam Majchrzak – fact-checker ze Stowarzyszenia Demagog i Uniwersytetu Gdańskiego,

Webinar jest częścią międzynarodowego projektu współfinansowanego przez Unię Europejską (działanie nr 2020-EU-IA-0267) oraz przez polskie Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego zatytułowanego „PMW" w latach 2021-2024 (umowa nr 5213/CEF/2021/2).
Wyrażone poglądy i opinie są jednak wyłącznie poglądami autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy Unii Europejskiej. Ani Unia Europejska, ani organ udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Zobacz webinar

Spotkanie poprowadził

Tomasz Wołodźko
 
Tomasz Wołodźko

Medioznawca i dziennikarz radiowy z ponad 20-letnim stażem w mediach. Naukowo zajmuje się medialnym przedstawieniem sportu i komunikacją dźwiękową w przestrzeni publicznej. Pracuje we wrocławskim Radiu Eska. Jest wydawcą i redaktorem „Wrocławskiej Gazety Kolarskiej” oraz pomysłodawcą i współautorem wyświetlanych w kinach filmowych miesięczników „Kronika Wrocławia” i „Kronika Dolnego Śląska”. Pracował jako koordynator programowy wrocławskiego oddziału Telewizji Polskiej, redaktor naczelny i sekretarz redakcji Radia Eska Wrocław oraz dziennikarz „Gazety Wyborczej” i „Życia Warszawy”. Prowadził szkolenia komercyjne z zakresu wystąpień publicznych, kontaktów z mediami, zintegrowanej komunikacji marketingowej, zarządzania sytuacjami kryzysowymi i kreowania wizerunku publicznego. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z brandingu dźwiękowego, dziennikarstwa radiowego, zarządzania instytucją medialną, zarządzania wizerunkiem, etyki dziennikarstwa i mediów oraz kompetencji komunikacyjnych.

Obejrzyj także pierwszy webinar

Pierwszy webinar zawiera odpowiedzi na wiele ważnych pytań:

  • Dlaczego dezinformacja jest tak powszechna?
  • Jak rozpoznać dezinformację?
  • Jak rozmawiać z młodymi ludźmi o dezinformacji, by ich zaciekawić?
  • Jak pokazać wagę problemu?
  • Jak uczyć dzieci krytycznego myślenia?
  • Jakie narzędzia walki z dezinformacją warto pokazać młodzieży?

Organizatorzy

Cykl webinarów organizują Central European Digital Media Observatory (CEDMO) oraz Uniwersytet SWPS (koordynator CEDMO w Polsce). CEDMO to międzynarodowy hub zajmujący się badaniem dezinformacji, przeciwdziałaniem jej i edukowaniem różnych grup społecznych w tym zakresie. Zrzesza badaczy, edukatorów oraz fact-checkerów z Polski, Czech i Słowacji, którzy stoją na froncie walki z dezinformacją. Dowiedz się więcej o współpracy Uniwersytetu SWPS z CEDMO

  • CEDMO
  • Uniwersytet SWPS

Zobacz inne aktualności